یکی از پرکاربرد ترین وسایلی که در زندگی امروزه ما نقش دارد اجاق گاز است. اجاق گاز هم مانند سایر وسایل دارای تنوع در طرح و کاربرد می باشد. موقع خرید این وسیله به خصوص هنگام تهیه جهیزیه سردرگمی ما برای انتخاب بیشتر می شود. با خواندن راهنمای خرید اجاق گاز مناسب، می توانید نسبت به مناسب ترین اجاق گاز برای آشپزخانه خود مطلع شوید.

تاریخچه پیدایش اجاق گاز

راهنمای کامل خرید اجاق گاز

تهیه و طبخ غذا از جمله دغدغه های مشترک انسان نخستین و انسان های امروزی ست. یونانیان باستان، از اجاق هایی که با سنگ ساخته شده بود استفاده می کردند. در قرون وسطی این اجاق ها با سنگ های بزرگ تر شکل جدیدی به خود گرفت.

در اواخر قرن پانزدهم میلادی، اجاق ها شکل کوره به خود گرفتند که با استفاده از چوب پخت و پز و طبخ غذا صورت می گرفت و برای مهار دود هم از دودکش استفاده کردند.

اما نخستین اجاق گازی که شکل آن به اجاق های امروزی شباهت دارد در اوسط قرن هجده میلادی توسط فرانسوا کاسترول، مخترع فرانسوی اختراع شد. اجاق گاز مکعبی همراه با دو شعله در بالای آن. امروزه این اجاق گاز ها به تکامل رسیده اند و به شکل کاملا کاربردی مورد استفاده عموم مردم جهان قرار می گیرند.

اجاق گاز فردار یا اجاق گاز رومیزی؟

هنگام خرید اجاق گاز با این سوال مواجه می شویم که چه اجاق گازی مناسب آشپزخانه من است. اگر به دنبال یک اجاق گاز ارزان نسبت به سایر اجاق گاز ها هستید و یا آشپزخانه با ابعاد بزرگی دارید پیشنهاد اول ما به شما اجاق گاز چند شعله فردار است.

خرید این اجاق گاز ها یک تیر و دو نشان است و یک خرید کاملا مقرون به صرفه است. شما با خرید اجاق گاز چند شعله فردار صاحب یک گاز و یک فر شده اید و چه چیز ازین بهتر؟ با نگاهی به لیست قیمت ها و یا گشت و گذار در بازار متوجه می شوید که خرید جداگانه اجاق گاز و فر هزینه شما را چند برابر می کند.

اما اگر فضای کافی ندارید و یا به اجاق گاز رومیزی علاقه دارید بررسی کردن انواع و اقسام مدل های این گاز ها خالی از لطف نیست.

انواع اجاق گاز فردار

عمده فروشی انواع اجاق گاز

اجاق گاز های مکعبی شکل که ارتفاع آن به صورت استاندارد و هم سطح با سنگ آشپزخانه طراحی شده است و هم زمان از گاز و برق استفاده می کند. این اجاق گاز ها محمولا داری 4 یا 5 شعله می باشد و شعله ها در روی اجاق قرار گرفته اند. از جمله امکانات آن می توان به قفل کودک، فندک اشاره کرد. در قسمت جلویی گاز درب فر تعبیه شده است.

علاوه بر پخت انواع غذا و شیرینی، با استفاده از موتور جوجه گردان که در فر تعبیه شده است می توانید به طبخ غذاهای کبابی هم مشغول شوید.

انواع اجاق گاز رومیزی

خرید اجاق گاز مقرون به صرفه

به این اجاق ها، اجاق صفحه ای هم گفته می شود. این اجاق ها از لحاظ ایمنی در سطح قابل قبولی هستند و مجهز به قفل کودک و زنگ هشدار برای تنظیم طبخ غذا می باشد.

شکل و طرح این اجاق از حالت کلیشه ای فاصله گرفته است و به صورت دایره ای، مربعی و مستطیلی عرضه می شود. اگر بخواهیم این اجاق ها را دسته بنده کنیم، به دو صورت قابل تقسیم است: از لحاظ نوع قرار گیری که به نام اجاق توکار و اجاق روکار مشهور است.

همچنین از لحاظ مصرف نوع انرژی هم به دو گروه اجاق گازی و اجاق برقی تقسیم می شود.

اجاق گازی رومیزی ( اجاق گازی روکار)

بهترین اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز رومیزی همانطور که از اسمش پیداست بر روی سطح کابینت قرار می گیرد و از یک تا 6 شعله ای آن در بازار به فروش می رسد. مزیت این گاز ها قیمت مناسب، و قابل حمل بودن آن است.

از جمله معایب آن هم تمیز کردن سخت تر آن نسبت سایر گاز های هم خانواده می توان اشاره کرد.

اجاق برقی و اجاق گازی رومیزی( اجاق توکار)

راهنمای خرید اجاق رومیزی

اجاق های توکار معمولا از جنس شیشه ای و جنس استیل و یا سایر متریال ها ساخته می شوند. اگر به دنبال اجاق توکار با کیفیت و با دوام هستید ما به شما اجاق گاز استیل را پیشنهاد می کنیم.

اما اگر به دنبال فاکتور زیبایی هستید اجاق گاز شیشه ای بهترین گزینه است. این اجاق ها غالبا به صورت برقی می باشد و به این ترتیب موقع استفاده از آن، شعله آتشی نمی بینید.

کلام آخر

اگر می خواهید از اجاق برای منزل استفاده کنید به شما اجاق گاز سه تا شش شعله و برای استفاده  در محل کار اجاق گاز با شعله های کمتر را توصیه می کنیم. با در نظر گرفتن چنین نکاتی ضمن دستیابی به اجاق گاز قیمت مناسب، انتخاب معقول و مناسبی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه